Rendszeres olvasók

2012. június 25., hétfő

Bodzás bejegyzés

Elmentünk a gyerekekkel bodzaszedő útra a mellettünk lévő (egyetemi) erdőbe és egy jó nagy szatyorral tértünk haza. (Meg két kullanccsal Panni lábában.)
Főztünk lekvárt, csináltunk szörpöt, és szárítottunk télire.

Szörp



Szárítás előtt:


Szárítás után:


Lekvár lett belőle:


Nálunk mindig gond, hogy télen már fogalmunk sincs, melyik lekvár micsoda, mivel rendetlen vagyok, és nem írom rá. Bezzeg anyukám! Még a napot is rákönyveli!  Elhatároztam, hogy idén megjavulok. Az első lekvárnál már betartottam, de még a java ezután jön. Magam is kíváncsi vagyok, meddig fogok kitartani. Viszont ezek újrahasznosíthatók!!




És milyen finom lett a lekvár! A Praktika magazinból vettem az ötletet, almát kellett még hozzáadni. Recept a megjegyzésekben.

4 megjegyzés:

  1. Na, ezt is megkóstolnám! Nagyon oda vagyok a bodzáért, de még csak a szörpit ismerem. Azt imádom, de mindent kipróbálnék!

    VálaszTörlés
  2. ILdi, a recept nem bonyolult:
    20 db bodzavirágtányér, 30 dkg cukor, 2 citrom, 1 rúd vanília (én kihagytam, helyette vaníliás cukor, 3 nagy alma, 1 dzsemfix, 5 dl víz. A bodzát megmosni, lecsepegtetni, nagyjából leszedni a zöldeket. A citromot felkarikázni, és rétegesen letenni a virággal. A vízzel leönteni, nekem kevés volt rá a megadott víz, ezért többet öntöttem rá. Egy napot hűtőbe tenni. Másnap megnyomkodni, leszűrni. Beletenni a lereszelt almát, cukrot, vaníliát és felfőzni. Hozzáadni a dzsemfixet. Én bő dupla adagot csináltam, soha nem ragaszkodom a recepthez. 8 üveg lett belőle, és isteni!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, nem is számítottam rá, hogy most gyorsan megírod a receptet! Nagyon köszönöm! :)

      Törlés
    2. Hol találtál most bodzavirágot? Én lemaradtam a májusi körről.... :D

      Törlés